måndag 9 maj 2011

LIA nummer 2....Jossan is back!

Idag va första dagen på vår andra LIA period, belive it or not!

Tiden har gått fruktansvärt snabbt och istället för snödrivor och minusgrader har vi nu svalor, grönska, värme och POLLLEN...

Min LIA nummer 2 kommer jag att ha på Wrams Gunnarstorps gods utanför Bjuv. En gård där man förrutom driver jordbruk även har en biogasanläggning. Anläggningen har varit i drift sedan 2006-2007. Inmatnings substrat de använder i dagsläget är findus ärtor, matavfall, slakteriavfall och gödsel. Processen sker under ständig kontrollering både manuellt och i kontrollrumet.

Första dagen har varit intensiv men lugn. Förrutom att jag körde vilse och inte hittade dit, har dagen flytigt på. Sommar arbetskläder har inbförskaffat ( ser galet coool ut med mina nya reflex shorts och stålhätte dojjor, ett par pilotgalsögon till det sen ser jag ut som er riiiktig gårdsarbetare). Byte av membrarn i lecakulebassängen och så klart TRAKTORKÖRNING..haha jossan har äntligen lärt sig köra traktor..jajemen! skopa upp skopa ner, fram och bak, broms och växel...och så klart volymknappen på radion..mycket viktig att tillägga..banditrock på högsta volym..den traktorn kan jag tänka mig sitta i fler gånger :D


 tjingeling....fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar