söndag 12 december 2010

Fredag :)

Eftersom att helgen varit ganska hektisk så får fredagens händelser skrivas idag isället... provtagningar och analyser på anläggnigen började vi morgonen med. Värden skrevs upp, och ny malning av betor och majs inför lördagen fick jag stå för (eftersom att anläggningen även drivs på helgen). En tur till verkstan för lite svetsning, sen va det buffefrukost som chefen bjöd på :) Idag fick jag en ny handledare och det va Erik och efter frukosten tog vi oss ut till skea gård för att göra de sista finputsningarna innan anlgäggningen kan sättas i bruk. Så givare skruvades upp, betongformar borrades, rör svetsades fast och snö skottades. Riktigt kul att få se hur alla bitar börjar falla på plats. Eftermiddagen sedan fick jag sitta med på ett affärsmöte tillsammans med Sven (chefen) och följa förhandlingar och olika utvärderingar om de kommande projekten m.m Jag avundas verkligen dom som kan sitta och förhandla så där, kunna resonera och verklighetsbestämma. Känndes ibland som att man satt i skolbänken på lågstadiet och skulle lära sig räkna med plus, allt va så nytt och man fattade inget till en början men efter lite förklaring så "pling"  förstod man samanhanget. Måste säga att det tog mer på krafterna att sitta i det 2 timmar långa mötet, än hela förmiddagen utomhus!

Förresten vet ni att det finns ett "city gross" i Höör.... när jag avslutat dagen och skulle sätta mig i bilen och äntligen köra hem till lilla höganäs och hålla FREDAG....tja, då visar det sig att man kör av vid FEL avfart! och kör inte lite vilse iheller, utan rakt ner mot Höör istället för tvärsöver hela skåne mot Ängelholm... en omväg på sådär 2 timmar i rusningstrafik, himlar vad jag va lycklig när jag äntligen fick gå ur bilen och sträcka på benen, mitt nya motto -"varför ta den enkla vägen, när man kan göra det så mycket svårare för sig,...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar