tisdag 7 december 2010

träningsverk!



Tårna har börjat tina och en varm kopp choklad sitter riktigt bra nu efter en heldag ute i snön...kl 07.00 var det samling vid det stora ekbordet för genomgång av dagens "to-do-list", första uppgiften för mig och Jesper var att kontrollera så att anläggingarna mådde bra både i hydrolys och omrörning. Vi mätte pH-värden och gasvärden och matade även med sockerbetor och majs. Det va kul att få se hur snabbt värden kan ändras och hur känslig ändå processen är. En tur till verkstan för lite svetsning och putsning på det nybyggda kontrollrummet sedan var det  go kopp kaffe och frukost som gällde. Tanken var att jag skulle följa med Jesper hela dagen men eftersom det uppstod lite problem så åkte jag till Skea gård istället. Där plåtslagarna och rörläggarna höll på att slutföra byggnaden av en ny biogasanläggning ( i Norups räkning). Fick vara med att par riktigt trevliga killar och hjälpa till med att både skära och svetsa plåt/ plats och sätta upp stålpanel på betongsilon. Träningsverk i armar och rygg är bara att vänta!
Alla här är verkligen jätte trevliga och vill verkligen lära mig saker, det är full-rulle hela tiden ,vilket jag gillar, de tar även hänsyn till att jag är tjej och har mina begränsningar, fastän jag själv inte riktigt vill inse det ibland..haha...vad som händer i mon vet jagt inte riktigt än, men två par raggsockar i skorna lär det bli..

1 kommentar:

  1. Det ska nog bli en bra gastekniker av dig Jossan!!! ;-)
    Kör hårt!!!
    Kraaam

    SvaraRadera