måndag 20 december 2010

måndag..gnistrande och alldeles, alldeles, underbar,,,

Idag har varit en sådan dag som, när man sitter i skolan man tänker " Idag är en sån dag man inte borde sitta inne"...gnistrande klar, -10 grader, massor med snö och lätt luft. Idag har jag fått vara ute. Idag är jag väldigt glad att jag fått vara ute :)

Sven har varit borta på affärsmöte, men han hade gjort en liten lista till mig över vad jag skulle kunna hitta på, så dagen började med lite mätningar, skulle igentligen gjort det själv ,satt på pumpar och tagit prover, men va lite feg så fick ha lite moraliskt stöd bakom mig. Hackade och matade ( hacken va snäll idag) sen körde jag och Johan bort för att ordna med lite mer majs till biogasanläggningen. Åka traktor va det ett BRA tag sedan jag gjorde, shit det va ju nästan lite pirr i magen. Tror jag är ganska lätt road, haha!

Fick vara med Bertil och ta mätningar på den stora anläggningen, pumpa runt och mata. tog även mätningar med den nya gasmätaren. Dagen avslutades med lite klorin skrubb av provrummet, bordsmontering medicinering av en får-tacka och som avslutning lite vinkelslipning i verkstan.

Ja som ni märker, att kunna få ta del av allt som händer på gården får mig verkligen att inse själva arbetet det ligger bakom för att kunna bilda biogasen och hur verkligheten VERKLIGEN ser ut, böckerna beskriver bara på ytan...

morgonstund har guld i mun

traktor!



go o gla kexchoklad!

Julpyssel med Erns, hmm, tja får bli en lagom avslutning på kvällen...sähär dan-före,dan-före,dan-före,dan-före-doppare-dan :) 

1 kommentar:

  1. Ser bra ut vännen!!
    Sköter dig utmärkt...som vanligt!!! ;-)
    Va rädd om dig!!!
    <3 Kraaam

    SvaraRadera