tisdag 14 december 2010

time for a hot shower!

Nu börjar allvaret, analys momenten av den lilla biogasen ska präntas in! Och efter en genom gång av ritningar av anläggningen fick jag och Göte ( han ska också lära sig biogasen så den kan skötas nu under jul och nyår, när många ska vara lediga) säkert och pedagogisk med hjälp av Erik, försöka oss på analysen. Allt flöt på bra tills dess av vi skulle hacka betor för matningen. Jag lär ALDRIG  bli vän med den hacken, så det slutade med att vi fick plocka isär den och rengöra maskineriet. Men ville den fungera för det, nej! Men med en skruvdragare och några händiga fingrar fick vi tillsist alla bitar på plats och den hungriga anläggningen kunde äntligen matas.  Efter frukosten fick jag i uppdrag att läsa manualen för den nye gasmätaren...vet ni hur många funktioner tre knappar och en ratt kan åstadkomma?! sammanfattde det mest grundläggande på ett papper så får vi se i morgon hur pedagogoskt och läsbart det blev :)

Nu på eftermiddagen blev lite pyssel med allt möjligt, extranäring till anläggningen, lite städning i verksaden och ivägskickning av ett 31,5 kilos paket ( det största jag har skickat iväg med posten i varje fall)

Men det bästa med att bo här i knislinge måste jag ju säga är, faktiskt, duchen! Jag kan stå hur länge jag vill och ducha hur varmt jag vill utan att ha dåligt samvete, i varje fall inte för vattenräkningen. Sååå nu ska jag  äntligen stiga in i min lilla duchhytt.... och stiga ut som en ångande, röd och varm............kräfta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar